• Forfatterens bildeHalden Kunstforening

Workshop med Per Jonas Lindström

Oppdatert: 24. mar.

Åpning av utstilling på Kulturhuset den 23. mars kl 13.00.

På utstillingen vises ulike kollage-serier på papir - fra årene 2024, 2023 og 2020 og håndlagede bøker på bord. Bøkene er dels egentilvirkede bøker, samt bøker av barn som har deltatt på bokworkshops. Kunstneren vil være tilstede under utstillingen unntatt 28. til og med 31. mars.

Per Jonas er kunstner med sitt virke i Oslo og Tistedal. I tillegg til kunstnerbøker arbeider han med maleri, kollage og assemblage. Han har holdt bokverksteder på biblioteker i hele landet, og de siste 7 år har han gjestet Litteraturfestivalen på Lillehammer med verkstedet sitt.

Aktivitet:

På verksted med bokkunstner Per Jonas får du binde din egen bok og fylle den med innhold. Verkstedet passer for alle, men små barn må være i følge med voksne.

Verksted for barn er den 26. 27. mars og 6. april fra 11.00 til 13.00. Det er gratis.

Verksted for voksne den 2. og 4. april fra 18.00 til 21.00.

Kursavgiften blir her 800 kr. for medlemmer i Halden Kunstforening og 1000 kr for ikke-medlemmer.

Han har en workshop på "assemblage” en 3-dimensjonal kollage hvor han limer sammen gjenstander/objekter.

Det er gratis for voksne og barn og blir den 25. mars fra 11.00 til

13.00.

15 visninger0 kommentarer

Siste innlegg